Still Alive - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van switch - WaarBenJij.nu Still Alive - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van switch - WaarBenJij.nu

Still Alive

Door: Nina & Celine

13 Juli 2009 | Kenia, Nairobi

Hoooooiiiii allemaal!!!

Wat een fans zeg!! Heel erg bedankt voor alle berichtjes!!

We zijn zaterdag ochtend aangekomen en opgehaald door de coolste en gepimpste k-pag bus die we ooit hebben gezien. We werden naar ons huis gebracht, die overigens veel chiquer is dan we hadden verwacht (incl. zwembad..!) Dan in ruil daarvoor wel: geen stromend water! Inmiddels zijn we experts aan het worden in douchen met emmers / koud water. And Still Alive! :)
Die dag hebben we Nairobi een beetje verkend, met de K-pag groep, wat neerkomt op vooral veel smog, warmte, vreemde combinatie tussen afrikaanse natuur en hoge moderne gebouwen, chaotische verkeersdrukte...
's Avonds waren we nogal kapot (na een reis van een hele nacht, zonder slaap enz.), dus niet veel gedaan.

Zondag moesten we plotseling om 7u opstaan. Maar waarom? Zondag!? 9u ontbijt.. En free time! Dus gingen enkele van ons maar aan de wandel. En wat kwamen we tegen!? Een lege partytent/kerk, met enorm valse zanger, maar wel de gospel-spirit! Reden genoeg om even te blijven hangen/dansen/zingen en na een zegen zijn we weer voldaan vertrokken naar de rest van de groep.
Later gingen we allemaal naar het park. Niet een park als wij kennen. Neehee! Een afrikaans park! Met grote afrikaasne bomen, bamboe, rode harde, stoffige grond EN wilde APEN! Hoe cool is dat.. Na de nodige danspasjes en een droge bek, gingen we op avontuur. Dat wil zeggen, de begroeide rimboe in! We hebben geklauterd, geploeterd en gezweet. Maar Still Alive!
Toen een picknick met drie boterhammen op elkaar belegd met boter, pindakaas en honing, wat allemaal in 1 keer naar binnen wordt geschoven. Heerlijk!
Toen uitgebreid gewandeld naar de bus om naar huis te gaan.
Eenmaal thuis gedanst, ge-relaxed, whatever you want, en om 23u een warme maaltijd.. Mooie tijd, vooral als je om 6u op moet de volgende ochtend.. U begrijpt de wallen van vandaag!

Vandaag is de eerste dans/trainingsdag! Tot nu toe best zwaar, want vergeleken met de kenianen zijn wij papzakken.. Maar we doen ons best, and, Still Alive! Wel is het allemaal errrg leuk! EN warm EN geen regen (nanananaanaaa). EN lekker eten, al snappen ze niks van vegetariers..

We gaan nu lunchen, want we vallen om van de trek.
Doeg allemaal!!!! En tot de volgende keer!!!!!!!

Liefs, ons

• 13 Juli 2009 - 10:43

Mieke:

Hahaha! Stelletje Hollandsche Papzakken! Moehahaha! Druk klinkt 't allemaal, maar wel: WAT EEN ERVARING!Enjoy!

Miss you Nina! Dikke kus en heel erg veel plezier voor iedereen!

• 13 Juli 2009 - 14:01

Dimphy:

Hallo Lien en luitjes,
    Wauw!!!! Wat een verhaal en jullie zijn nog maar 2 dagen daar! Wilde apen in het park! Niet te geloven! Dus jullie zijn maar papzakken? Of zijn de Kenianen gewoon kanjers?
    Laten we het daar maar op houden. Dus meiden en meneer Bram: ga ervoor en laat ze maar eens wat zien.
    Heel veel plezier met elkaar en veel succes met papzak-af-worden.
    Tot de volgende keer, hopelijk weer snel!
    Veel liefs,
    Dimphy.

• 13 Juli 2009 - 19:42

Bernadette.:

Hoi Celine,
    Via jouw moeder werd ik attent gemaakt op jullie site.Enig om jou zo te kunnen volgen in Kenia met jouw groep.Wat een kans en wat een plezier zo samen. Geniet volop en maak er wat moois van met z'n allen.Groetjes van ons drietjes uit Rosmalen.

• 13 Juli 2009 - 20:31

Fem:

Wat gaaf maar wel zwaar!
    Ik wist wel dat je gospel ook mooi vond ...heb ik toch je toch wat meegegeven.....hahaha
    Geniet lieverd!
    Dikke kus!

• 14 Juli 2009 - 08:01

Gracita:

Haha great ya'll still alive!!!!

Wat leuk om op de hoogte te blijven via deze site.
    Als jullie terug komen wil ik alles weten ;-)

Ik mis jullie.

Heeel veel plezier en succes gewenst.

Liefs Gracita

• 14 Juli 2009 - 08:20

Larissa:

whoehoe go Celine (en natuurlijk ook de rest die ik niet ken:P)

heel veel succes en hopen dat jullie NL niet al te veel missen,,maar dat zit wel goed denk ik ;)
    met al die mannen
    dikke knuffel& kus

• 14 Juli 2009 - 14:40

Pascalle:

Hallo allemaal, we horen het al, gezellige bedoeling en tussendoor een wat zaken doen. Bram, hoe red jij je tussen al die vrouwen, niet steeds voor het karrteje laten spannen hoor:-) Laat je maar lekker verwennen. En ach, nu weet je eens wat het is om alleen te zijn tussen het andere geslacht. Lieverd we missen je, maar weten ook dat je daar de tijd van je leven hebt. Liefs dikke kus ook voor alle andere. Liefs.....je pa en ma