Eerste weekje zit erop! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van switch - WaarBenJij.nu Eerste weekje zit erop! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van switch - WaarBenJij.nu

Eerste weekje zit erop!

Door: Nien, Flo, Bram

18 Juli 2009 | Kenia, Nairobi

Hallo leute!

Ons eerste weekje zit er alweer op! Een raar idee dat we alweer een vierde van onze tijd erop hebben zitten.
Het eerste weekje is erg goed bevallen. Goed, de werkdagen hebben voor het nodige kreun, gesteun, moeheid en spierpijn gezorgd, maar we zorgen erg goed voor elkaar! Nadat we de hele week in verschillende groepen in de middagen stukken hebben gemaakt, hadden we gisteren 'factory club' bij het national theatre. Dat is een open podium waar iedereen die wil wat kan laten zien.
We hebben in de verschillende groepen ons werk laten zien, maar los daarvan heeft Maria gerapt, Carolien een improvisatie duet gedanst met Ozzy (k-pager) Lorena een salsa stukje met Sidi gedanst en hebben wij zelf een stukje wat we in Nederland hadden gemaakt laten zien.
Het was een leuke dag, leuk om te weten waar je de hele week voor bezig bent.
Gisteravond hebben we met alle linkers en wat k=pagers bij ons thuis gegeten: friet met kip !!!
heerlijk na de hele week rijst en ugali... haha!
Hierna zijn er nog een aantal van ons uit geweest en hebben dus het nachtleven van kenya ontdenkt! Dat was erg leuk geweest.
Vandaag hebben we lekker de hele dag vrij. We hebben de ochtend en begin van de middag besteed aan zonnen bij het zwembad. Nu doet iedereen lekker zijn eigen ding. Fijn om even een dagje rust te hebben voor onszelf.
Morgen gaan we met z'n allen naar een weeshuis om workshops te geven aan de kinderen. Charlotte, Celien en Bram gaan een knutsel/verf workshop geven en verder is het nog een beetje onduidelijk. We zijn erg benieuwd hoe het daar zal zijn.
Verder hebben we het in het algemeen ontzettend naar ons zin. We hebben echt een hele fijne groep!
Het ritme is nog steeds een beetje wennen, maar zal vast steeds makkelijker gaan. We dromen in ieder geval allemaal van een gespierd lichaam met sixpack als we terug gaan!

Jullie horen snel weer van ons!
Liefs switch!!

• 18 Juli 2009 - 13:40

Mieke:

Heeeeeerlijk om je net eventjes gesproken te hebben Lieve Nina!!! En goed om te lezen wat jullie eigenlijk allemaal uitvreten daar in verweggistan! Leuk, dat open podium! Gaan jullie daar ook vaker wat doen? Elke week?

Tot heel snel en geniet van jullie tijd daar en van de leuke groep!

Dikke kus voor Nina! Tot snel!!!

• 18 Juli 2009 - 14:02

Roely.:

geniet allemaal van je vrije dag,en veel plezier morgen bij het verblijden van de weeskindertjes.
    ben heel benieuwd hoe dat gaat,er wordt dan toch ook gefilmd?ik vind het ook zo leuk om te lezen dat jullie zo'n hechte groep hebben!veel geluk en suc6,lieve mensen!en nina,dikke knuffel van oen mamme.

• 18 Juli 2009 - 14:29

Jan En Pascalle:

He Bram, klinkt goed hoor. Fijn dat het allemaal lekker gaat en wat zullen jullie genieten van deze vrije dag:-) Vannacht gaan ook wij op vakantie, we blijven jullie volgen vanuit Hongarije. Liefs dikke kus ook voor de rest van de groep. xxxxxx

• 18 Juli 2009 - 14:46

Dimphy:

Ha lieve Lien en alle luitjes,
    Wat hebben jullie het toch getroffen, in de eerste plaats met elkaar en verder met alles wat jullie daar kunnen doen.
    Het is goed dat jullie goed voor elkaar zorgen, want het is allemaal niet niks.
    Lien, veel succes met jullie knutsel-verfworkshop. Ik ben benieuwd hoe de kinderen het zullen vinden.
    Héél veel plezier en tot de volgende keer,
    veel liefs,
    Dimphy (voor wie het nog niet begreep, de moeder van Celine).

• 18 Juli 2009 - 17:09

Mathijs:

he! Wat een goeie verhalen allemaal! Op moment regent het hier, dus jullie hebben het beter getroffen. Maar gelukkig beginnen vanavond hier in Nijmegen de zomerfeesten. (nou ja, gelukkig: vorig jaar hielden de Schotse soldaten me wel mooi uit mn slaap met hun doedelzakken)Wanneer komen jullie op de Grote Broek optreden? Wij begrijpen die vega's wel, hoor! ;-)

x Mathijs (broer Celine)

• 18 Juli 2009 - 20:20

Fem:

Lieve Nin , fijn dat jullie het fijn en goed hebben!
    Liefs van mij!

• 19 Juli 2009 - 09:41

Ed:

toch weer leuk als men dit leest, het is meestal wennen in een vreemd ver land maar zet hem op .

• 19 Juli 2009 - 10:46

Simone:

Hoooooi Celine, Charlotte en Bram!!=)

Whaaa geweldig allemaal zeg! Ik ben stiekem wel een beetje jaloers op jullie terwijl ik hier in het regenachtige kikkerlandje plee's sta te schrobben van de bejaarden onder onze bevolking=)

Maar goed, volgens mij hebben jullie het zuper naar jullie zin! GENIET ERVAN! en Celientje, had je je fohn nog meegenomen of loop je nu met een negerkroeskop rond? =)

Knuffel en een kus!
    X
    Simone

• 19 Juli 2009 - 11:59

Lonneke:

Hey Floor!
    Leuk om hier te kunnen lezen waar jullie zoal mee bezig zijn! Klinkt goed en volgens mij is dit echt een super ervaring! Geniet er lekker van. We kwamen gister je mannetje nog tegen bij extrema, hij miste je wel! We hebben nog contact. Heb de site doorgegeven aan de rest.

Veel plezier nog!
    kus Lon

• 19 Juli 2009 - 12:59

Ilse:

Ha Floor! Het klinkt allemaal super leuk. Geniet er maar lekker van. Tot over 3 weekjes!
    Liefs,
    Ilse x

• 19 Juli 2009 - 14:20

OMA Hanny:

Lieve Bram,
    heb je bericht gelezen wat een weekje fyn dat jullie zo goed met elkaar kunnen opschieten je zult wel verwend worden door de damens ben benieuwd hoe by de weeskinderen gaat ben nu even by hanny tel die kun je ook wel veel plezier en geniet er maar van dikke kus van oma enhanny

• 19 Juli 2009 - 19:13

Marten:

Hola switchers,

live vanuit het warme spanje.... IK ;)

ik ben blij om te lezen dat jullie het naar jullie zin hebben daar. Ik zit nu even 10 minuutjes op de pc hier. omdat ik toch even wilde checken of jullie nog allemaal in leven zijn.

Nou fijne weken nog.

Hasta luego!!!

bye bye

• 20 Juli 2009 - 07:08

Felicie (zus Van Opa:

wat fijn dat je zo kunt genieten van de andere cultuur. De ugali komt me bekend voor.
    Ben je al aan het tempo in Kenia gewend.
    Geniet maar zo veel mogelijk

• 20 Juli 2009 - 22:25

Mirjam:

Lieve Nina en de anderen! Geweldig om te lezen dat jullie er zo'n super tijd hebben. Fijn ook om je stem weer gehoord te hebben vriendinnetje! Geef die kids een dikke knuffel en zorg voor véél lachende gezichtjes, maar dat gaat zeker lukken!

Liefs uit het verre exotische Groningen!

• 22 Juli 2009 - 11:56

Eline:

Hallo Floor,
    Liebe Gruesse aus Berlin! :)