Bijna op avontuur... - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van switch - WaarBenJij.nu Bijna op avontuur... - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van switch - WaarBenJij.nu

Bijna op avontuur...

Door: Nina

29 Juli 2009 | Kenia, Nairobi

Jaa, Goedemiddaaag, daar zijn we weer!

Ik moet eerst even iets rechtzetten, uit het vorige bericht: afgelopen zaterdag was namelijk geen bezoek aan een kinderproject, zoals ik jullie had wijs gemaakt, maar het was een exchange met jongeren in Kibera. Kibera is een van de grootste sloppenwijken, waar de dansgroep (opgericht door iemand uit de eerste generatie K-pag) Kibera Performing Arts Group traint. Die dag gingen een aantal van K-pag en Link (ons dus) met hen samen trainen. Dit is een hele bijzondere, leerzame en indrukwekkende ervaring geweest!

De dag erna, zondag, hebben we heel crea-bea met z'n allen een eigen masker gemaakt, voor de voorstelling, van papier machee. Ze zijn nog aan het drogen en al zijn de meningen over het eindresultaat verdeeld, denk ik dat we toch kunnen zeggen dat het een succes was. Nu nog ermee dansen..!

En toen was het weer maandag!
Trainen, classes (s ochtends) en het materiaal wat we hebben gemaakt op een rijtje zetten, perfectioneren, kijken wat we wel en niet willen gebruiken en de hele boel monteren. Daar zijn we nu druk mee bezig! We kunnen jullie tenslotte niet teleurstellen straks met onze voorstelling, na er een maand tussenuit te zijn geknepen..!

Vanavond zijn we uitgenodigd voor een feestje/etentje bij Becky, ook wel 'mama' van de K-pag'ers en ons. Een hele lieve vrouw.

En morgen.. Gaan we een paar daagjes weg! :D Na wat twijfels en onduidelijkheden wie er nou wel en niet mee konden (vanwege een busje voor 14 personen) vertrekken morgenochtend Caroline, Charlotte, Lorena, Celine, Floor en Nina met Odak en een aantal k-pag members voor een 8u durende rit naar Kisumu (geen idee hoe je het schrijft..), waar oa. Lake Victoria ligt. Als ik het goed heb begrepen doorkruisen we een National Parc :D en zal er dus veel te zien zijn van echt Kenia onderweg!!! In Kisumu (West-Kenia, waar ook Odak is geboren) gaan we workshops geven aan jongeren en natuurlijk de omgeving bekijken. Van die trip komen we zaterdag of zondag terug in Nairobi, om vervolgens sowieso Maria en Bram op te pikken (en misschien op een of andere manier te switchen) en dan opnieuw te vertrekken naar Mombasa. (Zuid-Kenia). Op de weg daarnaartoe, wat ook ongeveer een 8u durende rit is, zullen we tussen twee nationale parken doorrijden. Mombasa ligt aan de Indische Oceaan. Ook daar zullen we samenwerken met de jeugd, in de vorm van workshops en wederom de omgeving bekijken. Daarvan keren we als het goed is op dinsdag terug naar Nairobi.

Best spannend allemaal, maar wel super leuk!!! We hebben er zin in en zijn heel erg benieuwd naar die ervaringen.
Voor degenen die niet mee zullen gaan gaat het programma hier gewoon door en kunnen er nog andere uitjes worden georganiseerd, zoals een bezoek aan het Museum van Nairobi.

Oja, inmiddels is er ook weer wat geswitchd in verblijfplaatsen. Maria is weer terug bij ons thuis in Kilimani (een wijk in Nairobi, waar wij wonen, met wat k-pag'ers) en zijn Charlotte en Caroline Lorena gaan vergezellen in het K-pag-huis.

Jullie horen zo snel mogelijk weer van ons, om jullie te vertellen over de trips en eventuele andere nieuwtjes.

Bedankt voor uw aandacht! ;)
En vergeet niet alvast 9aug. allemaal in de agenda's te zetten natuurlijk, want we verwachten jullie uiteraard allemaal achter de schuifdeuren op schiphol...

Liefs,
Switch

• 29 Juli 2009 - 10:58

Bart:

Hee brammie en de andere switchers! Super tof om te horen waar jullie allemaal mee bezig zijn. Ik hoop dat het verder allemaal goed gaat verlopen en dat er geen zieke meer zijn bram;). Succes allemaal

• 29 Juli 2009 - 10:59

Marten:

Geweldig om te lezen dat jullie het leuk hebben daar. maar ik ben blij als jullie weer terug zijn. ik miss jullie echt.

ow en als jullie weten hoelaat jullie landen willen jullie dat dan even laten weten?

Hasta luego -

• 29 Juli 2009 - 11:08

Marten:

Hasta luego -

• 29 Juli 2009 - 11:45

Eline:

Fijne reis Floor!
    Jullie moeten maar even je vluchtnummer laten weten, dan kan iedereen zelf kijken hoe laat jullie aankomen.
    Liefs Eline

• 29 Juli 2009 - 11:49

Mieke:

Heeeeey hallo!

Wat ontzettend tof dat project! Heel heel heeeeeel veel plezier daar en geniet van elke seconde! We gaan allemaal alweer richting het einde van deze grote trip!

Ik kan niet wachten om je straks op Schiphol weer te zien lieve lieve Nina! Ik mis je vreselijk!

Tot over een week! Hoe heerlijk is 't om dat weer te zeggen!

Geniet allemaal nog even van de laatste loodjes!

Heel veel liefs!

• 29 Juli 2009 - 11:55

Will. Claessen:

Hallo switchers,
    Hier nog even een groet van de opa van Bram. Ik ben blij dat er geen zieken meer zijn en dat jullie je verheugen op een fijne excursie waar je veel van kunt opsteken. Ik ben heel benieuwd naar de reacties als jullie weer terug zijn in Nederland, maar voor nu... profiteer zoveel je kunt.

• 29 Juli 2009 - 17:23

Alice:

Hele fijne reis allemaal, spannend hoor!
    groeten, Alice

• 29 Juli 2009 - 18:40

Roely En Wim.:

heey,wat gaaf...dus toch nog op safari!!!
    geniet ervan,en veel foto's maken hoor..hoop dat de reis meevalt,8uur is niet niks!heel veel plezier en geluk allemaal!voor nina een dikke knuf,we houden van je!groeties van je olties.

• 29 Juli 2009 - 19:37

Dimphy:

Lieve Lien en luitjes,
    Wauw! Wat een verhalen en wat een plannen! Héél erg fantastisch!
    Ik wens jullie allemaal mooie trips, kijk goed rond en geniet!
    Heel veel liefs,
    Dimphy.

• 29 Juli 2009 - 21:30

Drut:

Hee Heffie, nou het is jullie wèl wat! Mooie tijd, wat een ervaring zal het voor jullie zijn! Geniet van alles, neem het in je op want je bent al gàh wèah hieah. Nou meissie we denken aan je (als we soms even niks te doen hebben), en we vinden het super voor jou en voor de hele bups. Veel liefs, Drut & Alberdien

• 30 Juli 2009 - 08:17

Jan En Pascalle:

Lieve allemaal, Wat een hoop mooie belevenissen opgedaan en in het vooruitzicht. Zijn heel benieuwd naar de rest van de foto,s en avontuur verhalen. 9 Augustus zijn we in gedachten op Schiphol, maar we sturen zeker afgevaardigden om Bram een welkom thuis te heten. We hopen jullie de komende weken persoonlijk te leren kennen. Lieve groet vanuit Hongarije, Bram je oudevader en moeder. xxx

• 30 Juli 2009 - 11:20

Tinie-Gijs:

Hey Bram, terug uit Portugal en veel nieuwtjes en foto's van jullie. Super wat jullie daar beleven,op dat ziek zijn na dan,en dat jullie het leuk hebben.
    Geniet er nog van en tot 9 augustus

xxx de Versteeghjes

• 30 Juli 2009 - 15:16

Chantalpie:

Hoi lievepieve Celientje (oké, en de rest)!
    Wat een verhalen zeg! Bedankt voor je mailtje ook! Leuk om te lezen wat jullie allemaal aan het doen zijn!
    Wat naar dat je ziek was.. hadden we nog zo'n handig overlevingspakket gemaakt, maar het mocht niet baten blijkbaar!;)
    Ik ben benieuwd naar al je verhalen als je terug bent!
    Lekkere lebber X Chantal
    P.s. Al een lekkere neger aan de haak geslagen?

• 03 Augustus 2009 - 19:20

Marjolijn:

Spannend flo, pas op dat je niet wordt opgegeten door een nijlpaard (net geleerd dat zij mensjes een lekker hapje vinden).

Heel veel plezier en succes met de workshops en de maskers. x